Tutustuttiin Maakuntamuseon kuva-arkiston avulla miltä Rovaniemi näyttää ennen ja nyt. Tutustuttiin Rovaniemen arkkitehtuuriin ja toteutettiin lyijykynätyönä yksityiskohta yhdestä tunnetusta maamerkistä. Yksityiskohdassa Rovaniemen kirkko.
PO1-2 tutustui animaation tekemiseen ja teki muovailuvahahahmoilla stop motion -animaatioita. Kuvassa ote Millan, Pepin ja Ainon yhteisestä animaatiosta.
PO1-2 vesivärimaisema märkä märälle tekniikalla. Nellan maalauksessa näkyy kuinka suolalla voi tehdä maalaukseen raemaista pintakuviointia.
"Teos yhdistää lokakuun mustehaasteen aihetta sekä kokeilevaa akryylimaalausta puhuttelevalla kontrastilla.”
“Väriopin teorian käytäntöön ottamisessa abstrakti maalaus vastavärein pääsee parhaimmilleen.”
Keramiikan työpajassa kuvattiin ihmistä liikkeessä ja eri asennoissa. Ihmisveistoksissa harjoiteltiin muodon hallitsemista kaikista suunnista.
Huovutettu pöllö, joka lentää pian koristeeksi kuusen latvaan.
Property of society. Grafiikan työpajalaiset ilmensivät omaa mielenmaisemaansa carborundum tekniikalla.
Kenen muotokuvan laittaisit erityisen arvokkaisiin kehyksiin? Tätä pohtivat PO4- ryhmän oppilaat muotokuvamaalaus-tehtävässä. Maalaukselle rakennettiin kultakoristeiset kehykset kierrätysmateriaaleista.
October oli kuvataidekoulussa myös Inktober. Pienetkin oppilaat yhdistivät töissään sekä huopakynä- että nestemäistä tussia. Kaamos on saapumassa.
“Violetin voimakkuutta leikkaava keltainen rakentaa teoksessa maailmoja ja tapahtumia katsojan silmissä.”
“Valutetun liiman suojelema paperi muodostaa hallitun kaaoksen, jota teoksen tekijän värivalinnat herättävät henkiin.”
”Kettu kävelee metsässä. Ketun jaloissa on vähän lunta. Samoin puissa. Talvi alkaa tulla jo.”
Tutustuttiin Maakuntamuseon kuva-arkiston avulla miltä Rovaniemi näyttää ennen ja nyt. Tutustuttiin Rovaniemen arkkitehtuuriin ja toteutettiin lyijykynätyönä yksityiskohta yhdestä tunnetusta maamerkistä. Yksityiskohdassa Arktikum.
Tehtävässä harjoiteltiin maisemamaalausta akryyliväreillä. Oppilas on käyttänyt ottamaansa valokuvaa mallina. Tehtävässä harjoiteltiin värien sekoittamista ja väririnnastuksia.
”Jääkarhu kävelee yössä. Kuutamo loistaa lumeen. Jääkarhu on matkalla horrokseen.”
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti